Kjøp online
Skriv ut hjemme eller bruk billetten på mobilen.
Kjøp på spillested
Billettsalg 1 time før forestilling.
Grupper
Ta kontakt for grupperabatt.
Vil du bli vår Teaterkontakt?
Ta kontakt.
Spesialbehov
Ta kontakt dersom du har behov for tilrettelegging.
Saga
Jonathan Capdevielle
FR
Kjøp billetter
17. oktober 2015 Kl. 19:30
18. oktober 2015 Kl. 19:30
Sted: Studio Bergen, Nøstegaten 119
Kategori: Teater

Noen husker Jonathans Madonna-imitasjon Adishatz/Adieu fra 2011. Han spilte i Gisèle Viennes tåkelagte This is how you will disappear og presterte buktaling i Jerk – dukketeaterforestillingen om en massemorder. Saga er en mørk romanse om hans egen spesielt ulykksalige familie, noen ganger på høyde med en gresk tragedie i sine intriger. 

 

Familiehistorier er som oftest en utømmelig inspirasjonskilde og Jonathans familie er intet unntak. De dramatiske høydepunktene er skrevet om til et skuespill med helstøpte karakterer, episke omslag, ispedd ikoniske legender fra Pyreneene.

Familielivet var et teater allerede i Jonathans oppvekst. Hver dag var en forestilling med humoristiske og dramatiske scener som sitter som spikret i hukommelsen. Det var en intens og fargerik tid. Hjemmet var en lekeplass med stor frihet og sorgløs, uforpliktende glede; men også med en gjennomstrømning av besøkende banditter. Det var Bonnie og Clyde, og helger på stranden.

I Saga får vi historien fortalt fra Jonathan og søsterens synsvinkel. To stemmer bærer en historie, en unik, euforisk, lekende, melankolsk, og ganske mørk fortid fortalt i nåtid, om et liv i Pyreneene.

“...an introspective form of theatre that is as sensual and fascinating as a tale by the Brothers Grimm. ... This delicious expedition into the heart of a purely fantastical landscape proves it is possible grow up without forgetting anything from this state of childhood consciousness that turns everything into magic...” (Les Inrocks, Patrick Sourd).

“Jonathan Capdevielle’s astonishingly polymorphous acting and vocal style invent a wild personal legend, stemming from the very same dynamic that pulled him out of his hole and made him a master actor” (Libération, Didier Péron).