Kjøp online
Skriv ut hjemme eller bruk billetten på mobilen.
Hva gjør vi med Covid-19?
Les om våre tiltak for at du skal føle deg trygg.
Grupper
Ta kontakt for grupperabatt.
Vil du bli vår Teaterkontakt?
Ta kontakt.
Spesialbehov
Ta kontakt dersom du har behov for tilrettelegging.
HOW TO MAKE POETRY WITH A HAMMER
Kjøp billetter
17. oktober 2015 Kl. 11:00
18. oktober 2015 Kl. 11:00
19. oktober 2015 Kl. 11:00
19. oktober 2015 Kl. 21:00
Sted: AiR Bergen studio
Kategori: Workshop
Varighet: 11.00-16.00

Anagrammer og semi-spontane konstruksjoner

Workshopen How to make poetry with a hammer er en undersøkelse av forholdet mellom ord og objekt. Med en tilnærming til språket som et fysisk og konkret materiale å jobbe med, stiller vi spørsmål som utfordrer konvensjonene ved sunn fornuft og reglene for kommunikasjon.

 

 

 

I denne workshopen vil vi utforske og eksperimentere med anagrammer på en svært praktisk og spontan måte. Med verktøy som kniv, hammer, sag og lydredigerings-programvare vil vi ta fra hverandre en rekke skriftlige tekster, ord, lydmateriale og dagligdagse gjenstander. Vi skal kutte, kaste, hamre, sage og smuldre ting og ord i stykker for å sette dem sammen igjen i nye og overraskende konstellasjoner. Gjennom prosesser der vi bryter opp kjente enheter i ulike fragmenter og monterer dem sammen igjen i nye collager kan vi oppdage fantasiens potensiale som ligger skjult i vanlig væren.

Anagrammet vil bli testet som en koreografisk og installativ praksis, som tilbyr lekenhet og humor, og – innenfor sine begrensninger – uendelige muligheter for tilfeldigheter, fallgruver og paradoksal innsikt.

19.10 klokken 21.00 vises fruktene av arbeidet i et åpent studio.

 

Bio Andrea Maurer

Andrea Maurer (*1978 in Salzburg) is a Vienna based artist who develops works in different media such as performance, installation, object, film, drawing and text, questioning conventions of language and perception and moving along the fine line between sense and non-sense. Her works are received in various places and contexts such as stage, exhibition, public space and cinema. Her recent projects include the performance numbers in pieces, the sight specific intervention Die Baugrube (the excavation pit) and the installation Poelstra stolpert, Maurer sägt (Poelstra stumbles, Maurer saws) - all of those exploring the notion of work and challenging its relationship to the given standards of purpose/purposelessness.